Žádosti o uznání předmětů, připisování či vyškrtnutí předmětů pro ZS 2020/2021

Žádosti o uznání předmětů pro zimní semestr akademického roku 2020/2021 je možné podávat prostřednictvím studijního oddělení do 5. října 2020!
Žádosti o připisování a vyškrtnutí předmětů pro zimní semestr akademického roku 2020/2021 je možné podávat prostřednictvím studijního oddělení do 5. října 2020!
Formuláře žádostí jsou k dispozici na studijním oddělení nebo na:
https://www.fbmi.cvut.cz/cs/student/dokumenty
K žádosti o uznání předmětů z předešlého studia je nutné přiložit:
1) index nebo potvrzený výpis známek;
2) potvrzenou anotaci či sylabus předmětu.
V případě uznávání předmětů je třeba dodržet lhůtu od absolvování daného předmětu 5 let, absolvovaný předmět musí mít stejné nebo vyšší zakončení a obdobnou náplň jako předmět na FBMI, hodnocení nesmí být horší než 2 nebo C (dle klasifikační stupnice VŠ a převodní tabulky dle čl. 11 Studijního a zkušebního řádku pro studenty ČVUT) a uznat lze pouze předměty z ekvivalentního studia, tj. v bakalářském studiu z bakalářského studia nebo vyššího studia a v navazujícím magisterském studiu z navazujícího magisterského studia, magisterského studia nebo vyššího studia. V případě uznání více předmětů, je nutné rozepsat předměty na více uznávacích archů po jednotlivých katedrách.
Pokud student žádá o uznání zápočtu (u předmětu zapsaného na 2. zápis a končícího zápočtem a zkouškou), podává žádost nejpozději do 5. října 2020 na sekretariát katedry garantující daný předmět (formulář žádosti o uznání zápočtu při 2. zápisu předmětu).

Organizační postupy pro uznávání a připisování předmětů dle Směrnice děkana pro realizaci bakalářských a navazujících magisterských studijních programů na ČVUT FBMI:
Pokud student žádá o uznání předmětu z předchozího studia:
 student předloží písemnou žádost nejpozději do 5. října 2020 na studijní oddělení (formulář žádosti o uznání předmětů + příloha uznávací arch - pro každou katedru samostatný uznávací arch),
 studijní oddělení předá uznávací arch na sekretariát katedry garantující daný předmět,
 sekretariát katedry zajistí posouzení vyučujícím, který je odpovědný za výuku předmětu,
 sekretariát katedry nejpozději do 14 dnů předá žádost zpět s vyjádřením vyučujícího studijnímu oddělení k vyjádření proděkanovi pro studium a pedagogickou činnost,
 studentovi odpovídá studijní oddělení a v případě uznání zapisuje výsledek do KOSu,
 student je povinen si záznam v KOS neprodleně zkontrolovat a v případě nesouladu obratem kontaktovat studijní oddělení.
Pokud student žádá o uznání zápočtu (u předmětu zapsaného na 2. zápis a končícího zápočtem a zkouškou):
 student předloží písemnou žádost nejpozději do 5. října 2020 na sekretariát katedry garantující daný předmět (formulář žádosti o uznání zápočtu při 2. zápisu předmětu, na každý předmět samostatná žádost),
 sekretariát katedry zajistí posouzení vyučujícím odpovědného za výuku předmětu,
 sekretariát katedry odpoví emailem studentovi nejpozději do 14 dnů,
 sekretariát katedry neprodleně předá žádost s vyjádřením k založení studijnímu oddělení,
 sekretariát katedry v případě uznání zapisuje výsledek do KOSu,
 Student je povinen po obdržení emailu si záznam v KOS neprodleně zkontrolovat a v případě nesouladu obratem kontaktovat sekretariát katedry.
Pozn.: Vzhledem k tomuto procesu uznávání je nutné, aby student započal navštěvovat daný předmět již od začátku semestru a následně po obdržení výsledku žádosti o uznání buď pokračoval anebo nikoli. V opačném případě se vystavuje postihu za nedodržení podmínek k udělení zápočtu.

Pokud student žádá o vyškrtnutí předmětu, kde je obsazenost na hranici mezní kapacity (typicky 10 studentů):
 student předloží písemnou žádost nejpozději do 5. října 2020 na sekretariát katedry garantující daný předmět (formulář univerzální žádosti),
 sekretariát katedry zajistí vyjádření,
 sekretariát katedry předá neprodleně studijnímu oddělení vyjádření a žádost,
 v KOSu upraví zápis předmětu studijní oddělení,
 student má povinnost si neprodleně záznam v KOS zkontrolovat a v případě nesouladu zapsaných předmětů obratem kontaktovat studijní oddělení.
Pokud student žádá o připsání či vyškrtnutí předmětu, kde není obsazenost na hranici mezní kapacity (typicky 10 studentů):
 student předloží žádost nejpozději do 5. října 2020 na studijní oddělení (formulář pro připisování či vyškrtnutí předmětu) a to:
- písemně poštou (žádost s vlastnoručním podpisem),
- osobně na studijní oddělení v úředních hodinách,
- nebo elektronicky naskenovanou žádost s vlastnoručním podpisem jako přílohu emailu zaslaného z fakultní emailové schránky studenta,
 v KOSu zápis předmětu upraví studijní oddělení,
 student má povinnost si neprodleně záznam v KOS zkontrolovat a v případě nesouladu zapsaných předmětů obratem kontaktovat studijní oddělení.

 

Back to Top